• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85236
+
-

پرداخت تسهیلات اشتغال به نیازمندان استان

معاون اشتغال کمیته امداد اردبیل: با تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویانی که گواهی مهارت اخذ کرده‌اند مسیر توانمندسازی آنها را هموار می‌‌کنیم

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت بیش از ۲۰۳ میلیارد ریال تسهیلات برای ۷۵۰ طرح اشتغال مددجویان و اقشار نیازمند خبر داد. به گزارش تسنیم، «منصور سیفی» گفت: در 6 ماه نخست امسال، 620 نفر از مددجویان تحت حمایت از آموزش‌های فنی و تخصصی بهره‌مند شده‌اند که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی خانوار تحت حمایت استان اردبیل ارائه می‌شود تا مددجویان با فراگیری مهارت‌های لازم بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند. 

وی با بیان این‌که در صدد هستیم تا پایان سال‌ جاری برای تعداد بیشتری از مددجویان دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی برگزار کنیم افزود: رویکرد اصلی کمیته امداد استان اردبیل توانمندسازی خانوار تحت حمایت است که تاکنون در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شده است. سیفی اظهار کرد: 190 مددجوی اردبیلی از آموزش‌های مقدماتی کسب ‌و‌ کار بهره‌مند شده‌اند که پس از استعدادسنجی و ارائه مشاوره شغلی، کارگاه‌های مقدماتی کسب‌ و کار برای مددجویان برگزار می‌شود تا بتوانند مهارت‌های لازم را فرابگیرند و در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی موفق عمل کنند.

با تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویانی که گواهی مهارت اخذ کرده‌اند مسیر توانمندسازی آنها را هموار می‌‌کنیم که مهارت‌آموزی مددجویان مسیر خوداتکایی آنها را برای ایجاد شغل مورد نظرشان هموار می‌کند و می‌کوشیم با شناسایی فرصت‌های شغلی جدید و نوین، فعالیت‌های گسترده‌تری را در این خصوص به انجام رسانیم. 

وی با بیان این‌که کارگاه‌های آموزشی پایدارسازی و توسعه برای 115 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل برگزار شده است اظهار کرد: در کنار نظارت‌های مستمر بر طرح‌های اشتغال‌زایی، با برگزاری دوره‌های آموزشی پایدارسازی تلاش می‌کنیم به مددجویان در زمینه توسعه فعالیت‌های خود کمک کنیم و آنها به کارآفرینان موفق تبدیل شوند. 

سیفی با بیان این‌که 50 نفر از مددجویان نیز در کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی شرکت کرده‌اند افزود: کارآفرینی مددجویان اردبیلی گام راهبردی کمیته امداد در عرصه اشتغال‌زایی است که با استفاده از ظرفیت‌های بسیار مهم کارآفرینان برتر می‌توان به این مهم دست یافت. کارآفرینی مددجویان تحت حمایت این نهاد تولید ثروت و رونق اقتصادی را در منطقه به دنبال خواهد داشت و با کمک کارآفرینان نیکوکار می‌توانیم گام‌های موثرتری برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و نوین برای مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند جامعه برداریم.

وی از دیگر راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت را کاریابی برای آنها دانست و گفت: مددجویان پس از فراگیری آموزش‌های لازم شغلی به کارخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های صنعتی معرفی می‌شوند تا بر اساس مهارت‌هایی که کسب کرده‌اند مشغول فعالیت شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید